ザ・ビートルズ-With a Little Help from My Friends

With a Little Help from My Friends:小さな助けで、僕の友達からの


Billy Shears!

ビリー・シアーズ!

What would you think if I sang out of tune?

君は何を思うだろうか? もし僕が音を外して歌ったら

out of tune:調子はずれの
sing out of tune:音を外して歌う、音痴である

Would you stand up and walk out on me?

君は立ち上がって、僕のもとを去るだろうか?

stand up:立ち上がる、起立する、立たせておく、待ちぼうけを食わせる、人とのデート・約束の時間をすっぽかす、持ちこたえる、耐える、長持ちする、有効である、説得力がある、反抗する
walk out:歩いて出て行く・外へ出る、抗議のために退場する、退席する、ストライキをする、職場放棄をする
walk out on:人のもとを去る、人を見捨てる

Lend me your ears and I'll sing you a song

僕に君の耳を貸して、そして、僕は君に歌うだろう、ある歌を

lend:貸す

And I'll try not to sing out of key

そして、僕は歌おうとしないだろう、調子外れに

sing out of key:調子外れに歌う

Oh, I get by with a little help from my friends

オー、僕は何とか生きていく、小さな助けで、僕の友達からの

get by:うまく通り抜ける、検閲などを通る、何とか生きていく

Mh, I get high with a little help from my friends

ムー、僕はいい気持ちになる、小さな助けで、僕の友達からの

get high:(麻薬で)ハイ・いい気持ちになる

Mh, gonna try with a little help from my friends

ムー、試さないといけない、小さな助けで、僕の友達からの

What do I do when my love is away?


Does it worry you to be alone?

それは君にしつこくせがむか? 独りになることを

worry someone to:人に~をさせてくれとしつこく・せがむ(ねだる)

How do I feel by the end of the day?

いかに僕は感じるか? その日の終わりまでに

by the end:~の終わりまでに

Are you sad because you're on your own?

君は悲しいか? 君が独りだから

on one's own:自力で、独力で、単独で、自活して、自分の責任・裁量で・思うとおりに・思いどおりに・一存で、独断で、勝手に、それだけで、それ自体で 独りで

No, I get by with a little help from my friends

違う、僕は何とか生きていく、小さな助けで、僕の友達からの

Mh, get high with a little help from my friends

ムー、僕はいい気持ちになる、小さな助けで、僕の友達からの

Mh, gonna try with a little help from my friends

ムー、試さないといけない、小さな助けで、僕の友達からの

Do you need anybody?

君は誰かが必要か?

I need somebody to love

僕は誰かが必要だ、愛するための

Could it be anybody?

それは誰かだろうか?

Could it be that:もしかして・まさか・ひょっとして~なの(でしょうか)?
It could be:そうかも
It could be tomorrow:それは明日になるだろう
That's the only thing it could be:そうとしか思えない
It could be true:それが事実だということもありうる
anybody:誰でも、全ての人、誰か

I want somebody to love

僕は誰か求める、愛するための

Would you believe in a love at first sight?

君は一目惚れを信じるだろうか?

love at first sight:一目ぼれ

Yes, I'm certain that it happens all the time

そう、僕は革新している、それはいつも起こると

certain:~を確信している、~に疑いを持たない、必ず・きっと~する、必ず起きる、避けられない、明白な、疑う余地がない、ある程度の、いくらかの、一定の

What do you see when you turn out the light?

君は何を見る? 君が明かりを消すとき

I can't tell you, but I know it's mine

僕は君に言うことができる、しかし、僕は分かる、それは僕のものだ

Oh, I get by with a little help from my friends

オー、僕は何とか生きていく、小さな助けで、僕の友達からの

Mh, get high with a little help from my friends

ムー、僕はいい気持ちになる、小さな助けで、僕の友達からの

Oh, I'm gonna try with a little help from my friends

オー、僕は試すだろう、小さな助けで、僕の友達からの

Do you need anybody?

君は誰かが必要か?

I just need someone to love

僕はまさに誰かを求める、愛するための

Could it be anybody?

それは誰かだろうか?

I want somebody to love

僕は誰か求める、愛するための

Oh, I get by with a little help from my friends

オー、僕は何とか生きていく、小さな助けで、僕の友達からの

Mh, gonna try with a little help from my friends

ムー、僕は試すだろう、小さな助けで、僕の友達からの

Oh, I get high with a little help from my friends

オー、僕は何とか生きていく、小さな助けで、僕の友達からの

Yes, I get by with a little help from my friends

そうだ、僕は何とか生きていく、小さな助けで、僕の友達からの

With a little help from my friends

小さな助けで、僕の友達からの

0 件のコメント:

コメントを投稿