ジョン・レノン&オノ・ヨーコ-Hard Times are Over

Hard Times are Over:困難な時期は終わった


It's been very hard

それはとても困難だった

But it's getting easier now

しかし、それはより簡単になっている、今

Hard times are over, over for a while

困難な時期は終わった、終わった、しばらくの間

for a while:動作・状態の持続時間がしばらく(の間)、少しの間

The leaves are shining in the sun

その葉は輝いている、太陽の中で

And smiling inside

そして、微笑んでいる、内側で

You and I watching each other on a street corner

あなたと私は、お互いを見る、通りの角で

Cars and buses and planes and people go by

車とバスと飛行機と人々は、通り過ぎる

But we don't care

しかし、私たちは気にしない

We want to know

私たちは知りたい

We want to know in each other's eyes

私たちは知りたい、お互いの目で

That hard times are over, over for sometime

困難な時期は終わった、終わった、しばらくの間

for some time:しばらくの間

Hard times are over

困難な時期は終わった

Hard times are over

困難な時期は終わった

Hard times are over, over for a while

困難な時期は終わった、終わった、しばらくの間

It's been very rough

それはとてもひどかった

rough:つらい、苦しい、ひどい

But it's getting easier now

しかし、それはより簡単になっている、今

Hard times are over, over for a while

困難な時期は終わった、終わった、しばらくの間

The streams are twinkling in the sun

その流れは輝いている、太陽の中で

twinkle:遠くの光・星などがきらめく、キラキラ輝く・光る、キラリと光る

And I'm smiling inside

そして、私は微笑んでいる、内側で

You and I walking together 'round the street corner

あなたと私、一緒に歩く、通りの角の辺り

Hard times are over

困難な時期は終わった

Hard times are over

困難な時期は終わった

Hard times are over, over for a while

困難な時期は終わった、終わった、しばらくの間

0 件のコメント:

コメントを投稿